مدیرکل جدید زندان‌های استان مازندران معرفی شد

"حمید رضا پوریانی" با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان های کشور به عنوان مدیرکل جدید زندان های استان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران، حمید رضا پوریانی طی حکمی از سوی دکتر محمدی رئیس سازمان زندان‌های کشور به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان مازندران وهمچنین علی استادی مدیرکل سابق زندان‌های مازندران به عنوان مشاور رئیس سازمان و سرپرست معاونت هماهنگی امور امنیتی و انتظامی سازمان زندان های کشور منصوب شده است.

علی استادی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان مازندران کمک خیرین مازندرانی به زندانیان و خانواده های آنان را بی نظیر توصیف کرد و گفت: بخشش و یاریگری خیرین در حمایت از زندانیان با جرم های غیر عمد استان قابل توجه است.

وی افرود: طی پنج سال گذشته هزار و ۸۳۸ زندانی با حمایت ستاد دیه استان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه تعمیر و زیبا سازی وضعیت فیزیکی زندان های مازندران همواره در دستور کار زندانها قرارگرفت، گفت: طی پنج سال گذشته بیش ۲۰ هزار مترمربع به فضای زندان های استان اضافه شده است.

استادی گفت: زندان نوشهر با ۶۰۰۰ متر مربع زیربنا در دست ساخت است و اعتبارات ویژه‌ای نیز برای آن تزریق می‌شود.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی مازندران با اظهار اینکه ساختمان اداره کل استان در یک کوچه بن‌بست واقع است، افزود: یک ساختمان هفت طبقه به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در دست ساخت است که به زودی افتتاح می‌شود.

وی به پرداخت هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات به زندانیان طی پنج گذشته در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت با کمک ستاد دیه استان حدود ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمدی با کمک یکهزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی خیرین آزاد شدند.

مدیر کل سابق زندان های مازندران تصریح کرد: در پنج سال گذشته ۱۸۵ محکوم قصاص با کمک اعضای شورای حل اختلاف زندانهای استان ،از چوبه دار رهایی یافتند.

وی گفت در مجموعه در ۵۲۰ پرونده اعم از عمدی و غیر عمدی رضایت شکات حاصل شد و ۷۹۷ زندانی غیر عمد از استان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ۱۸۳۸ نفر از مددجویان مشمول حمایت‌های ستاد دیه قرار گرفته‌اند، گفت: این افراد با مبلغ بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده برگشتند.

  • ارتقاء مراقبتهای الکترونیکی و استفاده از پابند برنامه جدی ماست

رییس کل دادگستری استان مازندران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل زندان‌های استان مازندران گفت: کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از برنامه‌های مهم دستگاه قضائی محسوب می‌شود.

عباس پوریانی بیان کرد: استفاده از پابند الکترونیکی از جمله موضوعاتی که پیگیری می‌شود و جزو برنامه‌های جدی ما است.

رئیس کل دادگستری مازندران الکترونیکی شدن پرونده‌ها را از دیگر اقدامات دستگاه قضا ذکر کرد و گفت: ۹۷ درصد پرونده‌های زندانیان به صورت الکترونیکی و غیر کاغذی است.

وی مشارکت مردم مازندران در کمک به زندانیان و خانواده های آنان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تقویت مجموعه انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان مورد تاکید دادگستری و دادستان ها است.

  • ۹۲درصد زندانیان کشور به صورت هوشمندسازی مراقبت می‌شوند

"نصرالله ابراهیمی" معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشوردر آیین تکریم و معارفه مدیر کل زندان های مازندران گفت: اداره علمی زندان و زندانیان مورد تاکید دستگاه قضایی است و این مهم در ماموریت های سازمان زندان های کشور مورد اهتمام قرار گرفت.

وی با اظهار این که هزینه‌های نگهداری و برنامه‌های اصلاح و تربیتی و امنیتی زندان های کشور به مراتب بیشتر از برنامه‌های پیشگیری است، گفت: طرح مولد سازی دارایی های دولت، ایجاد اشتغال پایدار و هوشمند سازی سه محور اساسی برنامه‌های سازمان زندان های کشور است.

معاون سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه شمار زندانیان کشور رو به افزایش است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۹۵ همت بدون توجه به نرخ تورم برای رسیدن به فضای فیزیکی استاندارد و طبقه بندی زندانیان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ طرح مولد سازی زندان‌های کشور به ارزش ۳۵ همت شناسایی شده‌است، گفت: طی یکسال گذشته ۵۰ هزار نفر از زندانیان کشور در طرح مهارت آموزی اشتغالزایی مشارکت کردند.

وی همچنین تصریح کرد: در چند سال اخیر، ۷۵۰ واحد دادرسی الکترونیکی زندانیان در کشور ایجاد شده است.

معاون سازمان زندان های کشور به حبس زدایی و کاهش جرم های کیفری در زندان های کشور اشاره کرد و گفت: طبق آمار سرقت و مواد مخدر بیشترین جرم زندانیان است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: سرانه فضای زندان‌های کشور ۱۰ متر است که با استاندارد ۱۳ متری، فاصله داریم.

درپایان آیین تودیع و معارفه با تکریم ازعلی استادی مدیرکل سابق زندانهای مازندران که به مدت پنج سال در مازندران خدمت کرد، حمید رضا پوریانی به عنوان مدیرکل جدید زندانهای مازندران معرفی شد.

حمید رضا پوریانی مهمترین برنامه های خود را تلاش مستمر در جهت تحقق اهداف و اولویتهای سازمانی عنوان کرد و اظهار داشت: با کمک همکارانم در زندانهای استان مازندران به این امر مهم دست خواهیم یافت و سیاستهای اصلاحی و تربیتی را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

وی همچنین افزود: تمام برنامه های مدیر قبلی به ویژه پروژه های در دست اقدام و ایجاد امکانات رفاهی برای کارکنان در اولویت قرار دارد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha